Forum Warownia Strona Główna Warownia



Faerun

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Dungeons & Dragons
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Darkon
Przyjaciel SSR



Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Śro 19:13, 13 Lip 2005    Temat postu: Faerun Back to top

Faerun czyli jeden z kontynentów świata D&D przepełniony smokami, magią i superbohaterami jednak czy nie jest on w tych kwestiach aż przesycony ? U siebie pisałem, że niedługo wieśniaki zaczną podlewać sobie pola za pomocą magii, a ze smokami będzie walczył każdy kto tylko będzie na tyle głupi czy odważny - nie daleka droga do przejścia z jednego na drugiego. Każdy region ma własnych herosów z których każdy posiada pomagające mu w zdobywaniu sławy magiczne przedmioty oraz inne zabawki Jamesa Bonda. Co o nim sądzicie bo jak dla mnie to jest on aż przesycony wszytkim co tam jest wszędzie dużo smoków, magii, magicznych przedmiotów, superbohaterów i sporo więce. Confused
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Czw 10:42, 14 Lip 2005    Temat postu: Moje zdanie Back to top

Jeśli chodzi o Fearun (jak zwał tak zwał), Forgotten Realms i inne światy w D&D czy każdym innym systemie, uważam, że.. Każdy Mistrz Gry dla swojej grupy graczy powinien stworzyć własny świat, pokazać swoją kreatywność, wyobraźnię, pomysły, (może nawet zdolności artystyczne ? Wink), a nie korzystać z "oryginalnych" i "idealnych" mapek z podręcznika. Tworzenie własnych światów daje o tyle lepszą rozrywkę, że można poczuć historię każdego miejsca na mapie. Oczywiście nie mówię o tym że nie można tego zrobić na mapie np. Fearun'u, ale grając odnosi się wrażenie że wszystko to zostało stworzone przez kogoś innego (bo istotnie tak jest). Dlatego nie znam i nie interesują mnie światy poszczególnych systemów, żaden Kislev z Warhammera, czy Fearun z D&D.
 
Zobacz profil autora
Darkon
Przyjaciel SSR



Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 20:55, 24 Lip 2005    Temat postu: Back to top

No właśnie miasta i miejsca wymyślone na prędce są czasami niedokończone, a i żaden gracz nie chciałby poznać historii jakiegoś miejsca Evil or Very Mad ja równieżdoceniam to, że ktośtworzy własny świat i to podczas sesji, ale trzeba mieć dużą i pojemną i pamiętliwą łowe na jakieś nazwy,domy i inne śiuwaksy.
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pon 15:20, 25 Lip 2005    Temat postu: Back to top

A więc najlepiej historię zostawić MG, a bogate opisy graczom Wink. Co do historii, MG może stworzyć takie sięgające 50 - 100 lat wstecz, w końcu nie muszą to być jakieś przedpotopowe miasta, czy coś w tym stylu. A jeśli gracze nie chcą się dowiedzieć historii danej miejscowości w której np. 5 lat temu przeszła plaga szczurów i aktualnie wszystkie żyją pod ziemią, a oni zejdą gdzieś tam do piwnicy... Reszte każdy MG może sobie dopowiedzieć, a każdy bardziej rozumny gracz zrozumie co się stało z tymi bohaterskimi postaciami i być może nie popełni tego samego błędu tylko następnym razem zapyta o historię państwa, bądź miasta czy wsi Wink.
Jeszcze kilka słów co do tworzenia własnego świata.
MG powinien współpracować z graczami w tworzeniu mapy, tylko najlepsze kawałki zostawić dla siebie (np. jakieś legendy o smoku we wsi itp. - wiem wiem, wyświechtany temacik, ale to tylko przykład Wink ).
MG nie powinien od razu "rzucać się" na świat (hehehe śmiesznie zabrzmiało ), tzn. rysować całej mapy, najlepiej jeśli narysuje jedno państwo, zrobi jego przybliżoną historię, nazwie najważniejsze miasta i dopracuje kilka innych elementów.
To by było na tyle usmiech .
 
Zobacz profil autora
Khel'Shenlong
Przyjaciel SSR



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z nienacka

 PostWysłany: Wto 11:57, 26 Lip 2005    Temat postu: Back to top

IMO jednak Faerun to świene miejsce do robienie sesji. A legendy i informacje zawsze się przydają, żeby np wiedzieć czego się spodziewać w Thay lu Chulcie (niby oba przesiąknięte złem, a jednak jest różnica). Pozatym muszę przyznać racje, że cały świat jest oparty na magii, ale za to warto spojrzeć na bogaty panteon i różne legendy związane z nim. Do tego mamy zestaw świetnych książek i crpg'ów opartych na tymże świecie. pozatym, moożna się coraz więcej dowiedzieć o tym świecie, bo wypuszczane są na rynek corazto nowsze podręczniki. Reasumując, macie obraz mojej fascynacji FR:P Jak macie jakieś pytania apropos tego, postaram się w miare mych weśniaczych i nikłych sił wam odpowiedzieć
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pon 0:31, 08 Sie 2005    Temat postu: Back to top

Ja niestety nie mogę się w tym temacie wypowiedzieć bo nei potrafię, nigdy nie grałem w tym systemie..ba nawet podręcznika nie widziałem...ja ciągle na free jadę no i oczywiście na Wardragons
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Czw 22:07, 11 Sie 2005    Temat postu: Back to top

Czy mógłby ktoś wrzucić tutaj mapę Fearunu ? (taka na 1 posta wystarczy, lepiej nie rozciągać okna bo to źle wygląda..). Przy okazji możnaby wytłumaczyć uzupełnianie karty do DnD.
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pią 16:19, 16 Wrz 2005    Temat postu: Back to top

Cały czas byłem w błędzie pisząc "Fearun" i nie chciałem sie przekonać (może przez to skojarzenie "Fear - strach"), gdy zagrałem w Neverwintera to rzeczywiście.. W wymowie jest [Faerun - Fejrun], zwracam honor i przepraszam za zuchwałość.
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Dungeons & Dragons Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach