Forum Warownia Strona Główna Warownia



Bestiariusz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 21:35, 05 Cze 2005    Temat postu: Bestiariusz Back to top

Potwory i inne które pasują do kategorii "bestia", zastanawiam się tylko co z rasami typu: goblin, ork, troll, ogr, zaliczyć do ras czy bestii ? Wypowiadajcie się o tym również tutaj, także osoby z poza klanu mile widziane usmiech
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pią 19:19, 17 Cze 2005    Temat postu: Harpie Back to top

Harpie

Te dziwne i tajemnicze, ale też niebezpieczne stworzenia, górują nad wysokimi pasmami, latają - mają skrzydła. Zupełnie jak ptaki. Harpia.. Nazwa wskazuje na to, że są to osobniki żeńskie, w rzeczy samej. Istoty te, przypominają ludzi, a dokładniej kobiety, rzadko piękne i ponętne, najczęściej brzydkie jak stare wiedźmy wyśmiewane przez mieszkańców okolicznej wioski. Mimo to zatraciły (czy też w ogóle ich nie miały) wszelki umysł, uczucia, stały się osobnikami które z spokojnym sumieniem można dopisać do ksiąg potworów wszelakich. Wracając do wyglądu. Można podzielić je na kilka rodzajów, jedne - te brzydkie i odrzucające swoją facjatą, posiadają owłosienie na nogach, zupełnie tak jak mityczne kozły. Elementem jaki posiada każda harpia są pazury na swych kurzych podkurczonych nogach. Niektóre mają krótkie rogi na czole, co zależy od klimatu terenu na którym przebywa, także od tego do jakiej grupy należy. Atakują przydrożnych kupców czy bardów, także podróżników którzy zapuścili się w ciepłe górzyste tereny, wysoko w chmurach. Wydają dźwięki potrafiące z bliskiej odległości ogłuszyć nawet górskiego trolla. Nie przestrzegają żadnych zasad, nawet tych moralnych, nie zachowując krzty intymności, i nie znając nawet słowa "ubranie". Tak wyglądają opisy osób które kiedyś je widziały, ale nie zostały zaatakowane, czy przez cud, czy też dzięki umiejętnością wrodzonym. Ktoś kto właśnie spotkał tego potwora, zapewne wszystkie te informacje skreśliłby i zamienił na to, że harpie są najbardziej złośliwymi z latających (niektórzy uważają, że lądowymi także) bestii jakie świat widział. Pastwią się nad złapanymi ofiarami, aż im się znudzi, wtedy je wykańczają. Są bardzo szybkie, na swoje ofiary polują tylo i wyłącznie z powietrza, kiedy to mogą zadać cios swymi długimi jak brzytwy pazurami, czy też uderzyć z aktualnie używanej broni obuchowej, nigdy nie używają broni standardowej dla klas humanoidalnych typu: miecz, topór. Jedynie prymitywne maczugi, dzidy czy kości z swoich większych ofiar. Harpie najczęściej trzymają się w grupie, wtedy są nie do pokonania przez zwykłego człowieka, jedynie mag mógłby coś poradzić, czyli.. użyć czarów działających na grupę przeciwników. Tajemniczą bronią harpi jest śpiew którym potrafią zwodzić do siebie podróżników z niską siłą woli, dokładnie tak jak robią to syreny.
Uczeni zastanawiają się nad możliwością istnienia harpi płci męskiej jednak zatwaradziali wojownicy którzy stoczyli już wiele bojów z tymi potworami wiedzą swoje, nigdy nie spotkali takiego osobnika i mają nadzieję nie spotkać. Jeśli już miałby istnieć taki stwór to czy byłby na pewno gorszy od żeńskiej przedstawicielki tej rasy ?


Ostatnio zmieniony przez Nevar dnia Sob 21:37, 16 Lip 2005, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Sob 21:06, 16 Lip 2005    Temat postu: Back to top

Jednorożce

Na jego czole widnieje piękny biały róg, znajduje się dokładnie między parą czarnych jak węgiel oczu. Zachowanie jednorożca jest zależne od charakteru osoby, do której się odnosi. Jednorożce są odporne na wszystkie zaklęcia podstawowe. Właściwie można je zaliczyć do stworzeń magicznych. Czasem jednorożec da się dosiąść jednak zdarza się to bardzo rzadko z racji tego, że może to uczynić tylko ktoś, kto przez całe życie, żyje zgodnie ze swoim nieskazitelnym charakterem. Jednorożce roztaczają wokół siebie magiczną aurę, która chroni go oraz jeźdźca, jeśli takowy jest. Tego pięknego zwierzęcia z pozoru przypominającego wierzchowca, nie można wytresować czy oswoić, tylko od niego zależy czy da się dosiąść. Stworzenia te nie zawsze są skore do walki, zdarza się, że uciekają by uniknąć pojedynku. Jednorożec zyskuje dodatkową ochronę przeciw nieumarłym. Jego krew posiada magiczną funkcję, jeśli ktokolwiek wypije łyk krwi jednorożca, choćby był cal od śmierci - przeżyje. Jednak zabicie tej niewinnej istoty powoduje, że morderca zostaje przeklętym na wieki. Wszyscy wiedzą, że śmierć jest lepsza od bycia przeklętym i właśnie, dlatego jednorożca zabije tylko ktoś, kto nie ma nic do stracenia.
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 0:50, 17 Lip 2005    Temat postu: Zombi Back to top

Zombi
Magiczna istota utworzona (uformowana) ze szczątek istot humanoidalnych. Szczątki te po ożywieniu tworzą Zombi. Istoty te nie żyją własnym „życiem”, lecz są podwładnymi magii, która utrzymuje je w całości. Np., jeśli jakiś licz stworzy armię z Zombich to ma pewność, że one się nie zbuntują, że pomylą drogę itp. Są pod pełną jego kontrolą. Gdy spojrzymy na tą istotę ujrzymy chodzące „zwłoki”, możemy spotkać, zombie w kilku stadiach rozkładu. Gdy patrzymy na takiego potwora chce się nam wymiotować. Ich smród jest wręcz odurzający. Zombi nie posiada czegoś takiego jak własna wola i właśnie, dlatego nie ma charakteru. Nie można określić czy dany osobnik jest dobry czy zły, jednak jest przyjmowane, że Zombi są złe. Gdy ktoś z nas zostaje zaatakowany przez Zombi ogrania go chwilowy strach, jak długi zależy od naszej siły woli i odporności na oddziaływania psychologiczne. Potwory te są w pełni odporne na te zjawisko. Można je zmusić do opuszczenia pola bitwy. Walcząca grupa Zombich musi być kontrolowana by nie popaść w głupotę oraz niestabilność. Jeśli Zombi stanie się „niestabilny” rozwiewa się (zdycha/ umiera). Jeszcze nigdy żaden z Zombich nie został ani bohaterem ani Herosem. Bardzo często szkielety herosi czy bohaterowie dowodzą oddziałami Zombich. Cios zadany przez te stworzenie może spowodować „Grobową Zgniliznę” lub „Infekcję Ran”.
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pon 15:11, 18 Lip 2005    Temat postu: Kamienne Golemy Back to top

Kamienne Golemy

Spotykane przez doświadczonych podróżników, wyłaniające się spod stert kamieni dwunożne potwory, o postawie humanoida. Całe ich ciało składa się z wysuszonych skał i kamieni, a zamieszkuje najczęściej tereny górskie i leśne, dlatego nierzadko porośnięte mchem. Jak na swoją ogromną masę są bardzo powolne, jednak z racji swojego wzrostu, który może dorównywać smokom i olbrzymom, stawiają bardzo odległe kroki. Golemy są bestiami chaotycznymi, więc są złe, tworzone na potrzebę niszczenia i zabijania, to istoty magiczne. Czasem jednak golem powstaje bez intencji innych istot, a jedynie z magii która wciąż wisiała w powietrzu po wezwaniu poprzedniej istoty tego samego rodzaju. Wtedy nie używają przemocy wobec przypadkowo napotkanych postaci, chyba że zostaną przez nie zaatakowane. Golemy nie tworzą grup, zawsze szwędają się samotnie, czasem gdy spotka innego może z nim walczyć, bądź ominąć. Racja, grup nie tworzą, konstruują za to oddziały, a nawet potężne armie golemów pod przewodnictwem ich pana, którym najczęściej jest mag elementalista, który włada żywiołami, więc kamieniem także. Stwarzać istoty kamienne może także nekromanta, jednak wtedy magia pozostała na danym terenie, nie jest w stanie ożywić innego golema. Są one także strażnikami starożytnych skarbnic, labiryntów i świątyń gdzie doświadczeni poszukiwacze przygód zapuszczają się nie raz, mając nadzieję na znalezienie ogromnych skarbów. Golemy jak wszystko co stąpa po ziemi, można pokonać, najskuteczniejszą metodą jest użycie magii ognia (dla magów), lub specjalnego artefaktu-oręża, najczęściej młota lub topora (dla wojowników). Są jednak inne sposoby, takie jak magia rośliny czy wody, wiadomo oczywiście że roślina i krople wody potrafią rozbić kamień drążąc w nim, jednak ta metoda jest bardzo długotrwała, a wykonująca ją postać musi być niezauważona i pozostawać w ciągłym skupieniu.
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Śro 20:16, 07 Wrz 2005    Temat postu: Back to top

Hipogryf
Właściwie nie można opisać go kilku słowach, najlepiej zrobię jeśli zacznę opisywać go od góry:
Ma orlą głowę, lecz jest ona potężnych rozmiarów, posiada smukłą szyję, którą przyozdabiają orle pióra. Posiada też olbrzymie skrzydła, dzięki którym potrafi doskonale latać, one również należą do orła. Po przeczytaniu opisu do tego momentu możnego z pewnością stwierdzić, że jest to olbrzymi orzeł, lecz jest jeden szczegół… właściwie nawet dość istotny, a mianowicie cztery nogi zakończone pazurami, naprawdę dużych rozmiarów, jak wspominałem są bardzo duże a do tego strasznie ostre, i wątpię czy ktokolwiek chciałby poczuć je na swoim ramieniu. I jest jeszcze drugi szczegół który odróżnia Hipogryfa od orła, a mianowicie jest to grzbiet, do połowy w piórach a dalej sierść konia.
Główną bronią Hipogryfa są pazury, jednak równie dobrze potrafi używać swojego dzioba. Stworzenia te maj ą nadzwyczaj dobry wzrok. Są bardzo wrażliwe i honorowe. Nie pozwalają dosiąść się każdemu. Nie ufają osobą, które zbyt często mrugają. Jeśli chcemy dosiąść takiego Hipogryfa należy najpierw sprawdzić czy nam na to pozwoli. By to zrobić musimy się mu ukłonić. Podczas ukłonu powinniśmy patrzeć mu w oczy i nie mrugać. Jeśli stwór nie odwzajemni ukłonu, należy jak najszybciej uciekać mu z przed oczy, jednak, jeśli się ukłoni można poklepać go po dziobie a następnie dosiąść. Latanie do Hipogryfie nie należy do przyjemnych, i nie da podróżować się na nim na dalsze odległości. Jego skrzydła zahaczają nam o nogi, a to unosimy się a to opadamy. Najgorzej jest jednak przy lądowaniu. Łeb Hipogryfa zaczyna znajdować się niżej niż głowa i pomału zsuwamy się po grzbiecie w dół. Wtedy należy pamiętać by nie wyrywać mu piór. Wydaje nam Się, że zaraz przelecimy przez szyję lecz prawdopodobieństwo tego jest znikome.
 
Zobacz profil autora
Einkill
Zarządca



Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z dupy

 PostWysłany: Śro 20:59, 07 Wrz 2005    Temat postu: Back to top

oto jedna z ras zamieszkujacych Laedarin - Swiat tworzony przez Ein'a i Bizuna ;]

Golemy

Golemy powstały w zamierzchłych czasach. Zostały stworzone przez czarodziei, aby strzegły ich tajemnic, przedmiotów, sanktuariów. Z czasem przebywanie przy silnych źródłach magii sprawiło, że golemy posiadły samoświadomość i intelekt. Stworzyły społeczeństwo, które szybko stało się świadome swej niewoli. Wybuchła krwawa rebelia. Golemy, uzbrojone w magiczne przedmioty swych twórców, zaczęły ich metodycznie wybijać. Po latach wojny <którą teraz bardowie zwą „Pogromem”> golemy zwyciężyły magów i udały się na północ. Tu, na lodowych równinach stworzyły swe miasto-państwo, w którym mieszkają do dziś.
Lecz po latach okazało się, że kiedyś nieśmiertelne golemy teraz umierają. Oddalenie się od źródeł magii sprawiło że iskra życia zanika w ich metalowych ciałach. Dlatego teraz golemowi magowie szukają sposobu na przywrócenie im nieśmiertelności.
Osobowość: Golemy nie lubią magów innych ras. Zawsze dążą do ich uśmiercenia, chyba że dany mag zasłuży na ich przyjaźń. Bardzo szanują swą przeszłość, pamiętają o wszystkim co się zdarzyło w czasach Pogromu.
Opis fizyczny: Golemy mają około 2 metrów wzrostu. Wykonane są z różnego rodzaju metali. Normalne są z żelaza(~700kg), magowie są z mithrilu(~400kg), Konstruktorzy z adamantanu(~500kg). Jedyna cechą wspólną dla wszystkich golemów są żarzące się czerwone oczy. Reszta wyglądu zależy od konstruktora danego golema oraz od jego własnego widzimisie. Większość golemów wygląda jak pełna zbroja płytowa, ale mogą wyglądać dowolnie. Golemy żyją około 150 lat. Golemowi magowie żyją około 300 lat. Jeśli golem przebywa przy SILNYM źródle magii to może żyć wiecznie.
Relacje: Golemy nastawione są przyjaźnie do innych ras. Nie lubią tylko magów. Czasem golemy zatrudniają się jako siła robocza u innych ras, choć zdarza się to rzadko.
Charakter: Wszystkie golemy są chaotyczne neutralne.
Krainy golemów: Istnieje tylko jedno miasto golemów. Leży ono daleko na północy. W całej historii jego istnienia gościło ono tylko kilku przedstawicieli innych ras, głównie białych smoków. Miasto to jest cudem techniki, ciągle się zmieniającym. Konstruktorzy cały czas wymyślają nowe rzeczy, które zwykłe golemy wprowadzają w życie. Miastem tym zarządza rada Konstruktorów oraz Magowie, choć decydujący głos ma Król. Monarcha rządzi miastem niepodzielnie od wieków. Jest nieśmiertelny.
Religia: Golemy są technokratami, nie wierzą w bogów. Jedyne co wyznają to postęp technologiczny.
Język: Golemy komunikują się miedzy sobą telepatycznie. Z innymi rasami porozumiewają się wspólnym, choć znają wszystkie języki, które znali ich twórcy.
Imiona: Golemy nie noszą zwykłych imion, tak jak inne rasy. Natomiast posiadają przypisane im nazwy pokolenia, numery oraz sygnaturę Konstruktora <która pochodzi od nazwiska czarodzieja który go stworzył> (np. Echo III Miyazaki)
Poszukiwacze przygód: Golemy na ogół podróżują poza miasto w celach dyplomatycznych, mimo, że nie maja zakazu opuszczania miasta. Zdarzają się samotni poszukiwacze przygód, najemni robotnicy, Golemy poszukiwacze przygód stanowią świetny materiał na głównego zbrojnego drużyny. Są odporne, silne i żywotne. Zawsze posiadają jakiś słaby magiczny przedmiot przy sobie.
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Czw 18:07, 08 Wrz 2005    Temat postu: Back to top

Szkielet
Tak jak Zombie jest zaliczany do nieumarłych. Właściwie zbudowany jest.. tylko z… kości. Wygląda dokładnie tak jak nasze ukostnienie. Między jego kośćmi możemy ujrzeć to, co znajduje się za nim. Gdy zobaczymy takiego potwora ogarnia nas strach. Przez chwilkę zastanawiamy się, co go stworzyło, a potem już nie myślimy o niczym innym niż ucieczka. Szkieleta duża trudniej trafić strzałą niż normalny cel taki jak czło0wiek czy zwierzę. Potwory te są dość odważne i właśnie, dlatego dość często zostają dowódcami lub nawet herosami. Dziś jednak spotkać je można coraz rzadziej, z jednej strony to i dobrze, lecz z drugiej strony takich potworów będzie coraz mniej. Kiedyś całe hordy szkieletów maszerowały by walczyć, dzisiaj zaś rzadko, kto może pochwalić się tym że go widział. Oczywiście gdzieś znajdują się miasta nieumarłych, lecz nikt nie wie ile ich jest i gdzie się znajdują. Choć słyszano o osobach, które rzekomo odkryły któreś z miast lecz niestety nigdy tego nie udowodniono bowiem osoba która tam "trafiła" już nigdzie nie była widziana więc chyba nie warto szukać takiego miasta choćby i nawet dane byłoby nam je znaleźć albowiem w nim spotkalibyśmy śmierć w okropnych męczarniach lub niewole i zmuszanie do ciężkich prac fizycznych, tak przypuszczamy jednak nikt nie wie co nieumarli zrobiliby gdyby zobaczyli w swoim mieście człowieka elfa czy krasnoluda. Do niektórych osób nieumarli są pozytywnie nastawieni, na przykład do tych, z którymi robią jakieś interesy czy knują spiski od dłuższego czasu, jednak by mieć kontakty wśród nieumarłych trzeba sobie mocno zasłużyć. Jednak gdy już nasze nazwisko obiegnie podziemny świat będziemy mogli czuć się bezpieczni, i wtedy można mięć pewność że żaden "truposz" nie zrobi nam krzywdy.
 
Zobacz profil autora
Xanaroth
Klanowicz



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Polska

 PostWysłany: Nie 17:05, 02 Paź 2005    Temat postu: Back to top

Licze (lisze) – Nekromanci, którzy praktykują zakazane sztuki po śmierci zwani są liczami. To przerażające stworzenia, podobne do szkieletów, lecz wyższe i bardziej dostojne. Zawsze ubrane w skomplikowane, czarne szaty, dowodzą mrocznym kohortom składającym się z nieumarłych. W ich oczodołach tli się czerwone światło wywołujące strach u każdej żywej osoby. Obraz kostuchy – śmierci został stworzony właśnie przez ludzi, którzy zobaczyli licza... i przeżyli.
Liczem może zostać tylko najgorszy człowiek, czarna owca wśród nekromantów. Mroczni magowie czujący, że ich żywot zbliża się ku końcowi, pragną za wszelką cenę kontynuować swe badania i praktyki. Niewielu jednak posiada odpowiednią moc czy też książki na ten temat. Proces, podczas którego czarnoksiężnik zamienia się w licza zwany jest Przemianą. By do niej doszło, serce musi znaleźć się w specjalnym pojemniku, a ciało zostać oddzielonym od duszy. Dzięki temu śmiertelnik jest w stanie oszukać śmierć. Jedynym sposobem na „zabicie” potwora jest odnalezienie jego organu i zniszczenie go – raz na zawsze. Nie jest to jednak łatwe, gdyż zazwyczaj jest ono dobrze ukryte.
Większość liczów to samotnicy, lecz wszyscy znajduje się poza świadomością człowieka, mieszkając w mrocznych kryptach lub wieżach, które wybudowali jeszcze za życia. Miejsca takie zawsze są opuszczone i można je poznać po dziwnej aurze i tym, że wszelka roślinność umiera na tej jałowej ziemi. Zasadniczo nie opuszczają swojego dobytku i poświęcają się swym studiom. Część jednak zbiera armię, by raz na zawsze zapanować nad światem...
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 15:31, 23 Paź 2005    Temat postu: Back to top

Feniks- Sporych rozmiarów, ognisty ptak. Ciężko jest go opisać ponieważ nie można go porównać do jakiegokolwiek zwykłego ptaka. Jego pióra.. płoną wiecznym ogniem który nie gaśnie i nie spala. Feniksy są bardzo pięknymi ptakami, potrafią przenosić olbrzymie ciężary na duże odległości, ptaki te są dość lekkie. Feniksy posiadają dość silną magiczną moc, ich łzy leczą wszelakie rany. Ptaki o których mowa bardzo silnie przywiązują się do swojego właściciela jeśli na to zasługuje. Jednak by zdobyć jego zaufanie trzeba sobie na nie zasłużyć. Są bardzo inteligentne i sprytne. Jedną z najważniejszych cech Feniksa jest to że właściwie nie jest w stanie umrzeć śmiercią naturalną. Umiera on poprzez spalenie się a następnie odradza się z własnych popiołów. Choć przez większość życia Feniks jest piękny to przed śmiercią i narodzinach wygląda żałośnie.
 
Zobacz profil autora
Hitsugaya [SSR]
Gość






 PostWysłany: Pią 11:42, 02 Gru 2005    Temat postu: Back to top

Gargulec

Gargulce mają szaro zabarwioną skórę, czerwone oczy, dwie łapy i skrzydła. Są mało inteligentne, za to bardzo szybkie. Występują na dalekim południu kontynentu. Zazwyczaj spotyka się je w chmarach liczących od 3 do 9 osobników. Stwory te są mało wytrzymałe, a ich przysmakiem jest ludzkie mięso. Nie znają magii. Często prowadzą bratobójcze walki o prym nad stadem. Ich ulubionym miejscem zamieszkania są opuszczone świątynie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach