Forum Warownia Strona Główna Warownia



Wiara i Bogowie w WFRP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Warhammer
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Śro 0:50, 10 Sie 2005    Temat postu: Wiara i Bogowie w WFRP Back to top

Sporna kwestia jak można sądzić po wielu postach na forum Bractwa (np. Lloth - bogini drowów).
Pewnie Gizmo mógłby raz na zawsze opisać każdego boga, jego charakter, wyznawców i rolę w WFRP. A i ja poszperam nieco w necie Wink.
 
Zobacz profil autora
Gizmo
Przyjaciel SSR



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ulthuan

 PostWysłany: Śro 8:24, 10 Sie 2005    Temat postu: Back to top

Salve!!
Dobra zabieram sie za opisywanie bóstw z Warhamera Samie tego chcieliście

Morr- Bóg Śmierci
Charakter: Neutralny
Bóg smierci i władca podziemnego świata. Swiat podziemny wyglada jak chades z mitologi grackiej.
Zasięg kultu: czczolny w całym starym świecie
Przyjaciele i wrogowie: Stosunki dobre ale bez przyjaźni, wrogowie nekromanci i wyznamwcy Khaine - pana morderstw
Symbole: Kruk i Brama
 
Zobacz profil autora
Risika
Opiekunka Forum



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Śro 9:28, 10 Sie 2005    Temat postu: Back to top

Co to ma być? Niech każdy opisuje kogo chce i jak chce, bylebyło dobrze...

Ulryk: Bóg Bitwy i Zniszczenia
Charakter: Neutralny
Zasięg kultu: Głównie północna część imperium ale wyznawców można znaleźć też w innych cześciach Starego Świata.
Przyjaciele i wrogowie: Wyznawcy raczej nie nawiązują bliższych kontaktów z innymi kultami, ale za to dochodzi do częstych starć z wyznawcami Ranalda.
Symbol: Wilk

Huh, chyba nie wyszło tak źle co?
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Śro 12:18, 10 Sie 2005    Temat postu: Back to top

Ris nie wiem co to ma być
Gizmo - myślałem że opiszesz wszystkie bądź kilka naraz

Znalazłem informacje o bóstwach krasnoludzkich, a ponieważ w SSR i klanach sojuszniczych gra mało krasnoludów (z tego co wiem to tylko Arthos Wink), mam nadzieję że to sie przyda.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wlepiam linka ponieważ pod żadnym pozorem nie chce by wyglądało to jak moja praca (nie cierpie plagiatów).
 
Zobacz profil autora
Risika
Opiekunka Forum



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Pon 18:55, 12 Wrz 2005    Temat postu: Back to top

Taal
Opis: Taal jest bogiem przyrody, rządzi pierwotnymi siłami, pozostającymi poza ludzką kontrolą. Włada wiatrem oraz deszczem, kieruje wodospadami i kataraktami, lawinami i obsunięciami. Jest również panem bestii oraz władcą lasów i gór.
Symbol: Symbolem Taala w jego postaci Pana Bestii jest czaszka jelenia albo stylizowana głowa człowieka z jelenimi rogami. Jako boga pogody, symbolizuje go kamienny topór, którego używa do wywoływania różnych zjawisk przyrodniczych.
Zasięg Kultu: Taal jest czczony głównie na północy i wschodzie Starego świata. Większość wyznawców Taala to Rangerzy lub inne, zależne od świata naturalnego osoby.


Manann
Opis: Manann jest bogiem mórz i oceanów. Kontroluje przypływy, odpływy oraz prądy morskie.
Symbol: Manann jest najczęściej reprezentowany przez abstrakcyjny falisty wzór, symbol, który dzieli z kilkoma mniejszymi bóstwami wody. Równie popularnymi jego symbolami są pięcioramienna korona i stylizowana sylwetka albatrosa.
Zasięg Kultu: Manann jest czczony na obszarach nadbrzeżnych, głównie na północnych wybrzeżach Starego Świata. Modlą się doń przede wszystkim osoby zależne od morza - żeglarze, rybacy itd. Zwyczajem jest, że ci, którzy podróżują morzem, składają mu małe ofiary w nadziei spokojnej drogi. Czczą go także piraci z Sartosy i innych miejsc, gdzie jest postrzegany jako srogi i wojowniczy bóg, często atakujący tych, którzy wkraczają do jego wodnego królestwa.

Ps. to jeszcze nie koniec. wypiszę resztę Bogów już niedługo, zedytuje post tylko
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Śro 14:46, 05 Paź 2005    Temat postu: Back to top

<liczy> 23 dni znaczy "niedługo" ? <joke>

Właściwie ja to wszystko mam w podręczniku, więc nie muszę czytać stąd Wink.
 
Zobacz profil autora
Zarath
Znajomy



Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Wto 2:56, 08 Lis 2005    Temat postu: Back to top

Dysputa o bóstwach Warmłotkowskich przypomniała mi jedną z moich postaci i boga wymyślonego dla jej potrzeb.

Jako Heinz Hitlehr, ex-nowicjusz Vereny, wyrzucony ze świątyni za wyjątkowo rozwiązły tryb życia, urągający przyszłej karierze kapłańskiej, odnalazłem swoje powołanie jako wieszczek (z bardzo daleko idącymi zapędami ku demagogii).

Stwierdziłem, że jestem jedynym i najwyższym kapłanem (o dźwięcznym tytule Wielki Rozpłodnik) boga Luftwafa. Nieślubnego syna Ulryka i Shallayi, który zrodził się w akcie bardzo przypominającym gwałt boga zimy na bogini miłosierdzia.

Krótki opis:
Luftwaf Patron Bękartów albo Przymykający Oko. Jest to bóstwo propagujące wolną miłość i szacunek dla wszelkiego ludzkiego życia. Jako, że zrodził się z nieprawego łoża, rozciąga swoją opiekę nad każdym człowiekiem "przemilczanego" pochodzenia. Jest zawsze tam gdzie poczęty jest czyjś żywot.

Charakter:
(podobno) Neutralny

Symbol:
Pełny kufel piwa umieszczony między dwiema kobiecymi piersiami... Heinz wpadł na pomysł takiego symbolu siedząc w karczmie i przyglądając się pewnej szynkarce. Później stwierdził, że take logo skutecznie przyciągnie uwagę potencjalnych wiernych i polecił kowalowi wykuć taki właśnie wzór na swoim łańcuchu.

Przykazania/Wymagania:
Wprawdzie kult Luftwafa nie dorobił się zbyt dużej liczby kapłanów, ale wiernych obowiązywały pewne zasady:
- nigdy nie odmawiać pijanej kobiecie ;
- jak najczęściej odwiedzać miejscowy burdel ;
- nigdy nie stosować środków antykoncepcyjnych (naturalnych i magicznych) ;
- wyrzekać się każdego posądzenia o ojcostwo ;
- nauczyć się szybko biegać ;
- przynajmiej raz w tygodniu schlać się jak prosię ;
- bezwzględnie pomagać każdemu innemu kultyście będącemu w tarapatach.

Zasięg kultu:
Kilka dzielnic w Altdorfie. Za główną świątynię służyła karczma "Paskudny Świntuch", której właścicielem był dobry przyjaciel Heinza.

Święta:
Każdy wieczór jest dobry na libację. Lufwaf zawsze się cieszy kiedy jego wyznawcy chleją na umór a później zachaczają o lokalne domy publiczne.

Przyjaciele i wrogowie:
Kult nie zdobył żadnych przyjaciół, natomiast narobił sobie sporo wrogów, szególnie pośród wyznawców takich bóstw jak: Verena, Ulryk, Shallaya, Solkan i Sigmar.

W okresie swojej największej świetności kult liczył 30 mężczyzn, niestety plotki o "plugawych" i wyuzdanych praktykach doszły do uszu miejscowych łowców czarownic, którzy posądzili Heinza o kontakty z bogami Chaosu, a następnie po serii przesłuchań i tortur spalili go na stosie. Chłopak się jendak za życia wystarczająco zabawił, hehe...
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Wto 12:52, 08 Lis 2005    Temat postu: Back to top

Zarówno opis jak i zasady ("przynajmniej raz w tygodniu schlać się jak świnia" xD) wyglądają jak parodia bóstw Warhammerowskich, a w ostateczności pasują do działu "Humor" Yellow_Light_Colorz_PDT_04.

Ja bym nigdy nie zagrał taką postacią .
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Warhammer Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach